امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

بیت دفندر نام یکی از همکاران ایرانی خود را از وب سایتش حذف نمود

 دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات

شرکت SoftWin  عرضه کننده رومانیایی محصولات آنتی ویروس و ضد ویروس نام یکی از شرکای تجاری خود در ایران را از وب سایتش حذف نمود .
شرکت بیت دفندر در آغاز با یک توزیع کننده و همکار تجاری فعالیت در ایران را آغاز نمود که بعد از مدتی شرکت رایان بدر الکتریک نیز موفق به کسب نمایندگی این شرکت شد و همکاری با شرکت بیت دفندر را آغاز نمود .

حدود 2 سال پیش نیز شرکت بیت دفندر شریک تجاری دیگری نیز به عنوان Reseller در ایران جذب نمود و تعداد نمایندگان رسمی و مستقیم خود را به عدد 3 رساند .

شریک جدید یکی از نمایندگان کسپرسکی شرکت آواژنگ سیستم بود که هم اکنون نام این شرکت از لیست همکاران تجاری شرکت بیت دفندر حذف شده است .

چندی پیش نیز شرکت کسپرسکی نام 2 خرده فروش خود را که در حدود 3 ماه در وب سایت این شرکت درج نموده بود به طور ناگهانی از وب سایتش حذف نمود .

کسپرسکی نام این 2 خرده فروش را به جهت مشکلاتی که در فروش محصولاتش در ایران پیش آمده بود و در جهت حمایت از خرده فروشان خود درج نمود که ظاهرآ باعث اعتراض نمایندگان و توزیع کنندگان شده و بعد از مدتی بدون کسب هیچ موفقیتی نام آنها را از بخش Partner > iran " وب سایت خود حذف نمود .

یکی دیگر از نکات جالب توجه اینکه بیت دفندر از فرصت پیش آمده به جهت مشکلاتی که برای کسپرسکی و محصولاتش و نمایندگانش ایجاد شده بود حداکثر استفاده را نمود و تقریبآ با تمام نمایندگان و توزیع کنندگان کسپرسکی برای همکاری تماس گرفته و پیشنها همکاری داد و در نهایت موفق به جذب برخی از نمایندگان کسپرسکی شد که برای نمونه توزیع کننده ایرانی/اماراتی محصولات خانگی کسپرسکی ( گلدن سیستم ) را می توان نام برد .

رشد و گستردگی بیش از پیش ویروسها و تهدیدات و بکر بودن بازار منطقه خاورمیانه باعث در حال رشد بودن بازار این منطقه شده و این موضوع باعث شده است که خاورمیانه مورد توجه بسیاری از شرکتهای امنیتی قرار بگیرد و در این میان رقابت سختی میان آنها در جریان باشد .

بازار نرم افزارهای آنتی ویروس تحت شبکه به جهت حساسیتهای خاص در دست چند شرکت امنیتی و معتبر خاص می باشد و شرکتهای کوچکتر عمومآ در پی توسعه فروش محصولات آنتی ویروس خانگی می باشند .

البته در این میان نیز این شرکتها با مشکلات بسیاری دست به گریبانند که میتوان به تجربه مدیریتی ، فروش و ارائه محصولات و تکنولوژی بالای شرکتهای رده اول دنیا در ارائه محصولات آنتی ویروس و امنیتی اشاره نمود .

نباید از یاد ببریم که دفتر کسپرسکی خاورمیانه حساسیت خاصی دارد که نمایندگان و توزیع کنندگان این شرکت با دیگر شرکتهای عرضه کننده آنتی ویروس همکاری نمایند و این موضوع باعث شده است کسپرسکی در این منطقه مشکلات جدی روبرو شود و مجبور به دخالت در سیاستهای داخلی شرکتهای شود که این مسئله اختلافات جدی را در بین کسپرسکی و نمایندگانش در پی داشته است .
Kaspersky Lab: Antivirus Software and Free Online Virus Scan
مشکلات نرم افزاری کسپرسکی ، در پیش گرفتن سیاستهای اشتباه فروش و پشتیبانی و مدیریت نمایندگان ، رفتارهای ناپسند برخی نمایندگان کسپرسکی مخصوصآ در ارائه اطلاعات غلط به کاربران و حمله به شرکتهای رقیب از دیگر دلایل عدم اعتماد کاربران و شرکتها و سازمانها به کسپرسکی می باشد .
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش  DISNA
اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد