امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

اندروید آسیب پذیر تر از سیستم عامل آیفون

 دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات

دیسنا به نقل از فارس : اگر چه اقبال به سیستم عامل آندروید گوگل روز به روز در حال افزایش است، اما مشکلات امنیتی عدیده آن باعث نگرانی و هشدار کارشناسان امنیتی شده است.

Trend Micro

به گزارش دیسنا  به نقل از پی سی مگ، بررسی های موسسه امنیتی ترندمیکرو Trend Micro  نشان می دهد که سیستم عامل اندروید بیش از سیستم عامل iOS آیفون در برابر حملات هکرها و ویروس نویسان آسیب پذیر است و تا زمانی که این مشکلات جدی برطرف نشود باید در مورد استفاده از آندروید احتیاط کرد.
با توجه به متن باز بودن آندروید هکرها به راحتی می توانند از معماری و اصول اولیه طراحی آن مطلع شده و انواع و اقسام حملات شبکه ای را بر ضد این سیستم عامل سازماندهی کنند.
به گفته کارشناسان ترندمیکرو، اپل در این زمینه عملکرد بهتری نسبت به گوگل دارد و نکات امنیتی را دقیق تر رعایت می کند. در نتیجه ویروس ها نمی توانند به راحتی به این سیستم عامل نفوذ کنند.
گوگل که در زمینه جستجوی اینترنتی رقبای خود را پشت سر گذارده در اندیشه حضور قدرتمندانه در بازار گوشی های همراه و سیستم عامل های آنهاست، اما بی توجهی به نکات امنیتی و نشت اطلاعات از آندروید در درازمدت کاربران را نسبت به محصولات این شرکت در حوزه همراه بی اعتماد خواهد کرد.
هم اکنون سیستم عامل گوشی های بلک بری کماکان بیشترین سهم را در بازار سیستم عامل های همراه دارد.
لینک خبر

لینک خبر 2
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش  DISNA
اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد