امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

از کجا بدانیم کدام محصولات آنتی ویروس و نرم افزاری در ایران شامل

 دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات

برای بسیاری از کاربران و مدیران شبکه شرکتها و سازمانها این سوال مطرح است که کدام محصولات نرم افزاری و آنتی ویروس در ایران قابل استفاده است .

البته در حال حاضر سرویسها و خدماتی ارائه می شوند که نه سخت افزار هستند و نه نرم افزار . مانند خدمات Cloud Computing و SaaS .

با توجه وضع تحریمهای بین المللی بر ضد ایران ، بسیاری از شرکتهای فروشنده آنتی ویروس و نرم افزار و نمایندگان آنها از وضع موجود سوء استفاده نموده و اطلاعاتی که در بیشتر موارد اشتباه و غلط می باشد به کاربران ارائه می دهند .

حال بسیاری از کاربران و مدیران شبکه خود می خواهند آزمایش و بررسی کنند تا ببینند کدام محصولات نرم افزاری در ایران شامل تحریم نشده و می توان آنها را مورد آزمایش قرار داد .

اولین مورد اینکه برای تست و نصب نرم افزار باید از نسخه های اصلی و سورس فایل اصلی استفاده نمود .

برای دسترسی به سورس فایل اصلی باید از طریق وب سایت شرکت تولیدکننده اقدام به دانلود سورس نرم افزار نمود.

دانلود سورس فایل می تواند به طور مستقیم از طریق آی پی های ایران و یا از طریق آی پی های غیر ایرانی صورت پذیرد .

یعنی در صورتی که سورس فایل نرم افزار را نتوانید به طور مستقیم از وب سایت شرکت دانلود نمائید و یا برعکس اگر محصولی را بتوانید به طور مستقیم از وب سایت تولیدکننده دانلود نمائید ، نشان دهنده تحریم بودن و یا نبودن آن شرکت یا محصول نیست .

البته شرکت دورانتاش به عنوان یکی از معتبر ترین شرکتهای عرضه کننده نرم افزار و آنتی ویروس در ایران سورس فایل محصولات برخی شرکتها را بر روی سرورهای خود قرار داده است تا کاربران خانگی مشکلی نداشته باشند .

بعد از دانلود و نصب نرم افزار بر روی کامپیوتر خود و در صورتی که از اتصال خود به طور مستقیم به اینترنت مطمئن شوید در صورت که بتوانید نرم افزار را برای مدت مشخص به صورت Trial نصب نموده و سپس اقدام به آپدیت و بروزرسانی آن نمائید نشان دهنده آن است که محصولات آن شرکت تولیدکننده آنتی ویروس در ایران قابلیت ثبت - آپدیت و پشتیبانی به طور مستقیم دارد .

البته باید بدانید در صورتی که نرم افزار شامل تحریم شود به کاربر پیامی مبنی بر عدم انجام ثبت و بروزرسانی نشان داده می شود .

پس درج نام نماینده ایران در وب سایت شرکت تولیدکننده و یا دانلود نشدن سورس نرم افزار ( از وب سایت شرکت تولیدکننده ) نشان دهنده تحریم شدن و یا نشدن و یا ارائه خدمات و پشتیبانی از طرف آن شرکت به کاربران ایرانی نیست .

در کل هنگام خرید محصولات آنتی ویروس چه از شرکتهایی که در ایران نماینده رسمی دارند و یا ندارند باید به برخی از نکات دقت نمود .

1- خرید لایسنس از شرکتهای معتبر
2- خرید و صدور لایسنس با توجه به تعداد کامپیوتر مورد درخواست .
3- لایسنس باید دارای تاریخ ( شروع ) و خاتمه مشخص باشد .
4- لایسنس به طور مستقیم توسط خریدار ثبت شود.
5- بدون هیچ تغییری در نرم افزار و بعد از نصب نرم افزار بتوانید لایسنس را ثبت و نرم افزار را آپدیت نمائید.

6- برخی از محصولات شرکتهای معتبر آنتی ویروس از شبکه حفاظتی هوشمند و Cloud Computing برای حفاظت بیشتر از کاربران بهره می برند که باید سعی نمائید در بیشتر مواقع اتصال دائمی به اینترنت و سرورهای آن شرکت داشته باشند .

( باید توجه داشته باشید باید موارد پیش از نصب را رعایت نمائید . )   لینک 1         لینک 2

( باید توجه داشت برخی از ویروسها باعث می شوند که نرم افزار آنتی ویروس نصب ، ثبت و حتی بروزرسانی نشده و حتی در صورت نصب به درستی کار نکند . )

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش  DISNA
اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد