امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

کسپرسکی تعداد بیشتری از همکاران و نمایندگان خود را از دست می دهد

 دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات

شرکت روسی کسپرسکی در حال از دست دادن تعداد بیشتری از همکاران خود می باشد .

در حالی که شرکت کسپرسکی در سال اخیر به واسطه ارائه نرم افزارهای بی کیفیت باعث بی اعتباری بسیاری از نمایندگان و توزیع کنندگان خود شد ، طبق بررسی ها تعداد دیگری از همکاران تجاری و فنی این شرکت در حال لغو قراردادهای خود با این شرکت هستند .
Kaspersky Lab: Antivirus Software and Free Online Virus Scan
در یکی از موارد ، توزیع کننده بزرگ محصولات شرکت کسپرسکی در هند ( شرکت Zoom Technology )  قرارداد خود با کسپرسکی را به صورت یک طرفه لغو نمود .

در پاکستان نیز شرکت Netsol که یکی از شرکای بزرگ این شرکت در پاکستان بوده است ، اقدام به قطع توزیع و فروش محصولات کسپرسکی نموده است .

قابل ذکر است شرکت Netsol دارای 7 دفتر در کشورهای پاکستان ، استرالیا ، آمریکا ، انگلستان ، چین و تایلند می باشد .

این فقط بخشی از خبرهای ما در مورد نمایندگان کسپرسکی است و در دیگر مناطق نیز اوضاع برای کسپرسکی به شدت بحرانی می باشد .

البته نه در اروپا ، آمریکا و آسیای جنوب شرقی ، زیرا کسپرسکی در این مناطق فروش بالایی ندارد و عموما محصولات آنتی ویروس خانگی خود را با قیمتهای بسیار بسیار کم و یا حتی رایگان در اختیار کاربران قرار داده است .

این شرکت در چین نسخه چینی اینترنت سکیوریتی 2011 خود را به رایگان در اختیار کاربران چینی قرار داده است .

همچنین کسپرسکی در آمریکا اقدام به توزیع بسته های آنتی ویروس با لایسنس رایگان 6 ماهه نموده است .

در منطقه خاورمیانه و بخصوص ایران که کسپرسکی یکه تازی می کرد ، اوضاع اصلا بر وفق مراد نیست .

بخش قابل ملاحظه ای از نمایندگان این شرکت اقدام به فروش و توزیع دیگر محصولات آنتی ویروس نموده اند .

دلایل فوق در کنار حضور قدرتمند شرکتهای معتبر عرضه کننده آنتی ویروس در دنیا که کیفیت بسیار بهتری نسبت به کسپرسکی دارند باعث شده است ، فروش محصولات کسپرسکی با شیبی بسیار تند البته رو به پایین ، به کمترین میزان خود برسد .

ارائه نرم افزارهای بی کیفیت - عدم قادر بودن به پاسخگویی مناسب  -  ارائه 2 بار آپدیت اشتباه - سرگردانی کاربرانی که با نرم افزارهای این شرکت مشکل داشتند ( برای بیش از 10 ماه ) - دروغگویی برخی از نمایندگان کسپرسکی در مورد دیگر محصولات آنتی ویروس ، دشواری در ارسال تیکت پشتیبانی در پنل پشتیبانی کسپرسکی که کاربران به طور مداوم با پیغامهای خطا روبرو می شدند ، در مجموع  باعث شد تا کاربران خانگی و شرکتی دیگر اعتمادی به نرم افزارهای این شرکت روسی نداشته باشند .

از نکات جالب اینکه کسپرسکی با اینکه برخی از شرکتها اقدام به لغو قرارداد با این شرکت نموده اند ولی نام آنها را از وب سایت خود حذف ننموده است .

پیش از این شرکتهای F-Secure - G-Data - eScan - Mobile Armor - Message labs  و دیگر شرکتها قراردادهای خود با کسپرسکی را لغو نموده اند که با این حال نام و لوگوی آنها هنوز در وب سایت بین المللی و یا آمریکای این شرکت موجود می باشد .

این شرکت حتی در برخی از موارد نام نمایندگان خود که دیگر محصولات این شرکت را به فروش نمی رسانند از وب سایت خود حذف نکرده است .

این شرکت به دلیل از دست دادن نمایندگان خود و اینکه این مسئله به طور جدی تر در ایران اتفاق نیفتد ، نام 2 خرده فروش خود را فقط در بخش ایران درج نموده است تا شاید با کمی حمایت از خریده فروشان خود بتواند در بازار آنتی ویروس دوام بیاورد .
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش  DISNA
اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد