امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

آیا شرکتی می خواهد صاحب ترندماکرو باشد ؟

دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات
ما در سال جدید شاید اتفاقات بسیار جالب و شگرفتی در بین شرکتهای امنیتی بودیم .
خرید 3 شرکت امنیتی و بخصوص شرکت بزرگ Verisign توسط سیمانتک .
خرید شرکت مک آفی توسط اینتل
خرید شرکت WaveSecure توسط مک آفی .
و زمزمه خرید شرکت سیمانتک توسط ماکروسافت .
ولی هنوز ترند ماکروماکرو دومین کمپانی بزرگ امنیتی در دنیا ترجیح می دهد بطور مستقل عمل نموده و اداره شود .

البته باید گفت در نهایت این سهامداران شرکت ترندماکرو یا همان پی سی سیلین می باشند که در این مورد تصمیم گیری خواهند نمود و اینکه آیا یک پیشنهاد خوب می تواند باعث شود آنها نیز شرکت خود را که یکی از وزنه های اصلی در زمینه نرم افزارهای امنیتی و ضد ویروس در دنیا می باشد به فروش برسانند ؟!

به گزارش دیسنا این شرکت برعکس همکار خود یعنی شرکت مک آفی که توسط اینتل خریداری شد ، بحث امنیت را بر اساس ابر یا همان Cloud Computing  پیش می برد .
راهی که مک آفی و اینتل  در پیش گرفته اند ، بحث امنیت را به حوزه ریزتراشه ها وارد نموده است و آینده امنیت را در ریزتراشه ها جستجو می کند .

باید اشاره نمود که ارزش ترندماکرو بیشتر از ارزش معامله مک آفی خواهد بود که به قیمت 7/7 میلیارد دلار به اینتل فروخته شد .
شرکت ترندماکرو تاکنون فقط در حدود 300 میلیون دلار برای ساخت زیرساختهای محاسبات ابری در تایوان سرمایه گذاری نموده است که این میزان 30% بیشتر از سرمایه گذاری این شرکت در 4 سال گذشته می باشد .
همچنین این شرکت ،شرکت ذخیره سازی بر اساس تکنولوژی ابر Humyo را در اوایل سال جاری خریداری نمود که از بزرگترین شرکتهای ذخیره سازی در اروپا می باشد که در حدود 700 هزار مشتری دارد .
از سال جدید ترندماکرو به شکل جدی تری همکاری با خرده فروشان و نمایندگان خود را آغاز نموده است و محصولات خود را به شکل گسترده تری وارد بازار خرده فروشی نموده است .

بدلیل اینکه عمده فعالیت این شرکت بر روی راهکارهای شرکتهای بزرگ و سازمانها و دیتاسنتر ها بوده است ، تا چندی پیش بخشی از کاربران با نام این کمپانی بزرگ آشنایی نداشتند ، ولی با عقد قراردادهای جدید این شرکت با شرکتهای بزرگی مانند دل ، ایسوس و ترنسنت بخش زیادی از کاربران بخوبی با نام ترندماکرو آشنایی دارند .
قابل ذکر است شرکت بزرگ سیسکو سیستمز از سال 2005 تا کنون در محصولات فایروال خود از موتور ویروسیاب شرکت ترندماکرو استفاده می نماید .

منبع
©CyberMedia News
دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات
www.DISNA.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد