امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

قابلیت عدم نمایش پیغام در هنگام بازی و یا نمایش فیلم در آنتی ویر

دیسنا - خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات :

تماشای فیلم و یا انجام بازی های کامپیوتری از بخش زیادی از فعالیتهای کاربران را در ارتباط با کامپیوتر انجام می دهند .

ولی چیزی که در این میان آزاردهنده است ، این است در هنگام بازی یا تماشای فیلم و در حالی که غرق در بازی یا تماشای فیلم می باشید ، ناگهان با یک پیغام بر روی صفحه مانیتور خود روبرو شوید .

بیش از 1 سالی می باشد که شرکتهای عمده عرضه کننده نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس بر روی محصولات خود ویژگی با نام Silent/Gaming Mode قرار داده اند که در هنگامی که کاربر در حال تماشای فیلم و یا انجام بازی می باشد و یا به هر دلیلی صفحه نمایش داده شده بر روی کامپیوتر به حالت فول اسکرین می باشد ، هیچگونه پیغامی بر روی صفحه مانیتور کاربر نشان داده نمی شود .

در اوایل ارائه این ویژگی توسط این شرکتها ، کاربران باید بصورت دستی این ویژگی را فعال می کردند ، ولی حالا با پی بردن این شرکتها به نیازهای روزافزون کاربران ، این ویژگی نیز بصورت خودکار فعال می شود .

شرکتهای بزرگ و معتبر عرضه کننده آنتی ویروس نیز از اواخر سال 2009 این ویژگی را که به صورت خودکار فعال می شود بر روی محصولات آنتی ویروس خود قرار داده اند .

این شرکتها بدلیل دارا بودن تعداد بسیار زیاد کاربران ، به سرعت به نیازهای کاربران پی برده و  در بسیاری از موارد حتی پیش از آنکه کاربران درخواست ویژگی خاصی را داشته باشند آن نیازها را در محصولات خود اضافه می نمایند .

امروزه حتی بسیاری از شرکتها تا حد امکان کارها و تنظیمات مربوط به آنتی ویروس را حذف نموده و یا بصورت پیش فرض طوری قرار می دهند تا کاربران کمتر نیاز به دستکاری تنظیمات داشته باشند و پیغامهای بسیار کمتری به کاربران نمایش داده شود . 

البته این باعث نمی شود کاربران از آموزش و یادگیری مسائل امنیت دیجیتالی و کامپیوتری غافل بمانند .

در مقالات بعدی سعی می کنیم ویژگی های دیگری از نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس را برای کاربران تشریح کنیم .

دیسنا - خبرگزاری امنیت اطلاعات دورانتاش
www.DISNA.ir
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد