امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

نقد مقاله "به خاطر یک مشت ویروس " نشریه عصر ارتباط

خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات دورانتاش:
Durantash

هفته نامه عصر ارتباط در شماره 361 -29 خرداد ماه 1389 اقدام به انتشار مقاله ای با عنوان " جدیدترین محصول کسپرسکی در ایران را با ما تجربه کنید " - " به خاطر یک مشت ویروس Kaspersky Pure " نموده است .

در این مقاله اقدام به معرفی محصول جدید شرکت کسپرسکی با عنوان کسپرسکی پیور Kaspersky Pure شده است که اولین بار شرکت دورانتاش نماینده و دفتر شرکت تریلیوم ( توزیع کننده منطقه غرب کسپرسکی ) اقدام به توزیع و فروش این محصول در ایران نموده است .

در مجموع معرفی این نرم افزار و آشنایی کاربران با نرم افزارهای مختلف بسیار مفید می باشد و باعث می شود اطلاعات و دانش کاربران در مورد نرم افزارهای مختلف امنیتی و ضد ویروس افزایش یابد .

مبارزه با انواع تهدیدات و ویروسها - کنترل والدین بر فرزندان - رمزنگاری داده ها - پشتیبان گیری ( آفلاین ) - بهینه ساز ویندوز از جمله ویژگی های این محصول جدید شرکت کسپرسکی می باشد .

البته در این مقاله نکات کوچکی وجود دارد :

قدرت : جدولی که نتیجه مقایسه  تستی موسسه AV-Comparative نشان داده شده است -مربوط به نسخه 2010 آنتی ویروس کسپرسکی kaspersky antivirus 2010  می باشد و مربوط به ماه فبریه 2010 ( حدود 4 ماه پیش ) که در ماه مارچ 2010 منتشر شده است .

متاسفانه از زمان عرضه این محصول توسط کسپرسکی هیچکدام از مجلات PC-MAGAZINE و یا PC-WORLD یا PC-ADVISOR یا موسسات دیگر آن را بررسی ننموده اند .

البته باید توجه داشت که تعدادی از شرکتهای معتبر ضد ویروس مانند ترندماکرو نتایج تستهای این موسسه را تائید نمی کنند .

جالب اینکه نتایج منتشر شده در این وب سایت برای محصولات ترندماکرو بسیار پایین می باشد . ولی از طرفی این شرکت بعد از سایمنتک بزرگترین عرضه کننده محصولات امنیتی و ضد ویروس در دنیا می باشد . ( 1/5 میلیارد دلار فروش سالانه ) و شرکت سیسکو - بزرگترین سازنده تجهیزات شبکه و فایروالهای سخت افزاری در دنیا - در فایروالهای خود از موتور ویروس یاب شرکت ترندماکرو استفاده می نماید .  - همچنین شرکت ایسوس ASUS از شرکای شرکت ترند ماکرو می باشد .

شرکت پاندا نیز تا سال گذشته نیز در تستهای این موسسه شرکت نمی نموده و تازه وارد به این مجموعه می باشد .

وب روت نیز هنوز در این تستهای شرکت نمی نماید .محصولات شرکت webroot وب روت یکی از پر فروش ترین محصولات ضد ویروس در منطقه آمریکای شمالی و اروپا می باشد .

در مورد جی دیتا G-DATA باید گفت که متاسفانه اطلاعات درج شده در مورد این آنتی ویروس اشتباه می باشد .

اولا این آنتی ویروس از 2 موتور جستجو استفاده می نماید ( نه 3 موتور ) .

موتورهای مورد استفاده در آنتی ویروسهای جی دیتا  آوست ( بعنوان موتور A ) و بیت دفندر ( بعنوان موتور B ) می باشند . ( نه موتورهایی که در این نشریه نام برده شده )

قابل ذکر است شرکت جی دیتا در محصولات 2011 خود بهینه سازی خوبی انجام داده است .

استفاده کم از منابع سیستم و سادگی کنترل پنل نرم افزار - قدرت ویروس گیری بالا از جمله مشخصه های محصولات شرکت جی دیتا G-DATA می باشد .

ظاهرآ تبلیغات منفی بر ضد محصولات جی دیتا و ترندماکرو افزایش یافته است ! به نظر شما دلیل این امر چیست ؟؟؟

تفکر منفی که در مورد محصولات پیور کسپرسکی درج شده ، بیشتر یک تفکر مثبت می باشد نه تفکر منفی .

در مورد محصولات مشابه نیز بسیاری از محصولات مشابه درج نشده اند که شهرت جهانی بالایی نیز دارند . مانند :

WEBROOT INTERNET SECURITY ESSENTIAL 2010

 PC-CILLIN - TREND MICRO INTERNET SECURITY PRO 2010

البته این 2 محصول برتری هایی دارند : اولا 2 گیگا بایت فضای وب آنلاین دارند . ( برای ذخیره و نگهداری اطلاعات و داده های مهم بصورت رمزنگاری شده ) .

محصول ترندماکرو بجزء این ویژگی ها به کاربر یک عدد موبایل سکیوریتی ( آنتی ویروس موبایل ) به علاوه  قابلیت قفل نمودن فایلها از راه دور ارائه می دهد که در نوع خود منحصر بفرد می باشند .

البته ترندماکرو ویژگی دیگری دارد و آن استفاده از یک تکنولوژی بسیار پیشرفته بجای استفاده از کی بورد مجازی می باشد .

استفاده بسیار کم از منابع سیستم بعلاوه سرعت اسکن بالا از دیگر ویژگی های محصولات شرکت ترندماکرو می باشند .

قابل ذکر است محصولات شرکت وب روت Webroot نیز برترین محصولات در مبارزه با جاسوس افزارها SPYWARE در دنیا می باشند و از موتور ویروسیاب شرکت معروف و انگلیسی سوفوس بهره می برند .

این شرکت در حال حاضر با شرکتهای لنوو و سونی قرارداد همکاری دارد .

ارائه این نوع مقالات و تحلیلها در مجموع مفید می باشد به شرطی که فاقد اشتباهات باشند و اطلاعات صحیح و درستی در اختیار خوانندگان و کاربران قرار گیرد .

همچنین باید به دلیل حساسیت امنیت کاربران و یا امکان سوء استفاده افراد و یا شرکتها ، دقت بیشتری در درج اطلاعات و اخبار صورت پذیرد . هرچند باید در مجموع اخبار و اطلاعات درست را در اختیار کاربران قرار داد . بدون در نظر گرفتن نوع خبر .

نقد مقاله "تهران در تصرف  روسها " را نیز می توانید در همین وب سایت مطالعه بفرمائید .
خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات دورانتاش


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد