امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

سایه تهدید هکرها بر روی تلفن‌های هوشمند و موبایلها

به گفته کارشناسان امنیتی، تلفن‌های هوشمند تحت تهدید روزافزون از سوی خلافکاران سایبری هستند که به‌دنبال نفوذ به گوشی های متصل به اینترنت‌اند اما صنعت تلفن همراه تاکنون این تهدید را تحت کنترل نگه داشته است.

به گزارش سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شرکت‌های سازنده نرم‌افزارهای امنیتی در کنگره جهانی موبایل بارسلون هشدار دادند که ممکن است تلفن‌های هوشمند با محبوبیت فزاینده در طی سال‌های آینده با موج انفجاری حملات ویروسی مواجه شوند.

به گفته مدیر پژوهشی F-Secure که نرم‌افزار آنتی‌ویروس برای تلفن‌های هوشمند می‌سازد، در آینده شاهد ورم‌هایی در تلفن ها خواهیم بود که ظرف پنج دقیقه در سراسر جهان منتشر می‌شوند.

به گفته وی این اتفاق بالاخره روی می‌دهد اما شرکت‌های امنیتی، اپراتورهای تلفن همراه و سازندگان سیستم عامل تا به حال راه‌کارهایی را برای محدود کردن حملات و تاخیر یورش هرزنامه‌ها و ویروس‌ها یافته‌اند.

نخستین ویروس تلفن همراه شش سال قبل ساخته شد و تاکنون در مقایسه با میلیون‌ها ویروس رایانه‌یی، تنها 430 ورم تلفن همراه توسط F-Secure کشف شده است.  ( این رقم بجز ویروسهای دیگر می باشد .) 

بر اساس این گزارش، افرادی که تلفن‌های همراه را هدف حمله قرار می‌دهد مانند نخستین هکرهای رایانه‌یی دو دهه گذشته، با انگیزه سرگرمی دست به این کار می‌زنند اما پس از آن خلافکارهای حرفه‌یی با انگیزه‌های سودجویی مالی وارد عمل می‌شوند.

یکی از نخستین ویروس‌های تلفن همراه Skulls نام داشت که از طریق سیستم‌های بلوتوث انتشار می‌یافت و جمجمه‌ای در صفحه تلفن ظاهر شده و به‌دنبال آن تمامی اطلاعات پاک می‌شد.

ویروس‌های تروژان Trojan پول‌ساز معدودی مشاهده شدند که به تلفن کاربران نفوذ کرده و پیام‌هایی را به شماره‌هایی ارسال کردند که تحت کنترل هکرها بودند.

شرکت‌های امنیتی نرم‌افزار آنتی‌ویروس و ضدهرزنامه و همچنین ابزارهای ضدسرقت برای تلفن‌های همراه ساخته‌اند که به دارندگان آن‌ها امکان می‌دهند از راه دور تلفن را قفل کرده و حتی مکان آن را مشخص کنند.

اما به گفته کارشناسان، تلفن‌های هوشمند با قابلیت‌های ایمیل و اینترنت و با رشد بانکداری موبایل که انجام مبادلات مالی از طریق برنامه‌های تلفن را میسر می‌کند، ویروس‌های بیش‌تری را جلب خواهند کرد.

در حال حاضر شرکتهای مطرح تولیدکننده آنتی ویروس موبایل شرکتهای ترندماکرو - اف-سکیور - کسپرسکی - SMobile Security shield - نورتون ( سیمانتک )  می باشند . 

شرکت دورانتاش عرضه کننده آنتی ویروس ویژه کاربران خانگی و موبایل - شرکتها و دفاتر کوچک و متوسط و بزرگ  - سازمانها .

دورانتاش

Security is our Gift


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد