امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

رونمایی از ویندوز 7 موبایل شرکت میکروسافت Windows Mobile 7

دورانتاش :
شرکت ماکروسافت در گردهمایی در شهر بارسلون اسپانیا که در مورد موبایل و فناوری های آن برگزار گردید از نسخه جدید سیستم عامل ویندوز موبایل 7 هفت پرده برداری نمود .
مایکروسافت بالاخره سیستم عامل سری ۷ ویندوز موبایل را معرفی کرد. این شرکت در کنفرانس جهانی موبایل واقع در بارسلونا – اسپانیا ارائه این نسخه از سیستم عامل ویندوز برای موبایل را اعلام کرد.

این سیستم عامل برای نخستین بار کدهای مبنای خود را از پایه تغییر داده است. نه تنها احساس شما در مرور رابط کاربری این سیستم عامل تغییر یافته است بلکه در لایه‌های زیرین و اولین خط‌های کدهای برنامه نویسی این سیستم عامل، تغییرات شاخصی انجام شده است.

صفحه آغاز (start) از امکانی برخوردار است که قادر است فعالیت کاربران را در «زمان واقعی» بروزرسانی کند. این رابط به معنای ارائه ابزاری برای ویندوز موبایل است که از این پس، ثابت (static) نخواهد بود. بطور مثال شما تصویر روزانه ناسا را به عنوان عکس پشت صحنه موبایل خود انتخاب می‌کنید و از این پس هر روز شاهد تصویر جدید از خوراک تصویری سازمان NASA خواهید بود.

همانطور هم که پیش‌بینی می‌شد، مایکروسافت با ادامه رفتار انحصار طلبی خود، جست و جو گر وب Bing را به عنوان جست و جو گر پیش‌فرض این سیستم عامل انتخاب کرده است. همچنین مایکروسافت اعلام کرده است که هر مدل از سخت افزار مجهز به سیستم عامل ویندوز هفت، دکمه اختصاصی به منظور دسترسی به جست و جو گر Bing خواهد داشت.

Windows Phone 7 همچنین از عنوان هاب (hub) به عنوان کاشی‌‌های (آیکون‌ها) اپلیکیشن‌ها بهره می‌برد. بر اساس طرح انتخاب شده توسط کاربر هر هاب دارای اطلاعات منحصر بفردی پیرامون اپلیکیشن مورد نظر می‌باشد. برای مثال هاب مردم (People Hub) با ابزارهای شبکه اجتماعی (مثل فیس‌بوک) مخلوط می‌شود تا وضعیت کنونی تماس‌های کاربر را نمایش دهد.

شایان ذکر است که مایکروسافت قابلیت Picture Hub را قوی ترین ابزار به اشتراک گذاری تصاویر برای موبایل‌ها دانسته است.

در طرف دیگر مایکروسافت تلاش ویژه‌ای برای کاربران کنسول بازی Xbox نیز داشته است. WP75 به کاربران این امکان را میدهد تا خوراک وضعیت بازی‌ها، پروفایل، دست‌آوردها و امتیاز بازی‌های خود در را از پلتفرم Xbox بر روی ویندوز موبایل بیاورند.

هاب موسیقی+تصاویر مربوط به وضعیت کنونی کابران در Zune میباشد و در واقع تجربه رابط کاربری دستگاه Zune را به موبایل‌ها می‌آورد.

هاب بعدی، هاب بازارچه آنلاین می‌باشد. Marketplace Hub به استفاده کنندگان اجازه میدهد تا ابزارها و برنامه‌های مورد نیاز خود را از پلتفرم بازار فروش برنامه‌‌ها دریافت کنند و بر روی دستگاه تلفن هوشمند خود نصب نمایند. این ایده به معنای ایجاد بازارچه‌ای مشابه App Store اپل است که فعالیت فروش برنامه‌های آیفون را دنبال می‌کند.

و اما نقطه قدرت مایکروسافت و ارائه Office Hub، بخشی که محبوب‌ترین بسته نرم‌افزاری تجاری دنیا را در اختیار کابران موبایل قرار می‌دهد. آفیس هاب قدرت دسترسی به برنامه‌‌های آفیس، OneNote و SharePoint را برای کاربر مهیا می‌کند.

مایکروسافت اعلام نموده است که این پلتفرم در تعطیلات تابستان جاری برای عرضه به بازار آماده خواهد شد. کارشناسان معتفد هستند که تا زمان ارائه رسمی این پلتفرم، مایکروسافت زمان کافی خواهد داشت تا تمامی امکانات گفته شده را تولید کند.

هم‌ اکنون متخصاصان معتقد هستند که مایکروسافت توانسته است بطور کامل پیش‌بینی‌ها و انتظارات کابران درباره ویندوز موبایل ۷ را پوشش کامل دهد اما آیا قوی ترین کمپانی جهان در امر تولید نرم‌افزارهای رایانه‌های شخصی بر روی دستگاه‌ها موبایل نیز صاحب بازاری پایدار خواهد شد؟ جواب به ین سوال، بی شک نیاز به صبر و تحلیل بازار در آینده‌ای نه چندان دور را دارد.

اطلاعات بیشتر و سخنرانی استیو بالمر: http://www.microsoft.com/news/windowsphone

دورانتاش

منبع خبر 1

منبع خبر 2

منبع خبر 3


Durantash ,  Security is our Gift



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد