امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

مکانیزم های مقابله با ویروسها-

سلام.
می خوام یک مطلبی در مورد این رو بگم که وقتی آنتی ویروس یک فایل رو به عنوان فایل آلوده به ویروس پیدا میکنه

چطوری باهاش برخورد میکنه .

نحوه برخورد بستگی به نوع و ماهیت  ویروس و بد افزار و نوع آنتی ویروس و تکنولوژی که اون آنتی ویروس استفاده

میکنه بستگی داره .

ولی در کل یکی از این موارد اتفاق میوفته :

1- disinfected یا repair یا در این مورد فایل اصلی سالم میمونه و فقط ویروس داخل فایل از بین میره . که هر آنتی ویروس از یک تکنولوژی استفاده میکنه و البته این روش بسیار سخت هست و در مورد ویروسهای کمی کاربرد دارد .
مثل اینکه شما برید  دکتر و به شما قرص میده تا بخورید و خوب بشید .

2- delete یا remove  پاک کردن - در این مورد یا خود فایل خودش ویروس هست یا اینکه فایل اینقدر بد جور به ویروس الوده شده که از دست رفته .

- مثل اینکه شما برید دکتر و دیگه شما رو درمان نکنه ی راست بزنه شما رو بکشه چون احتمالا یا خیلی الوده هستید و امیدی به خوب شدنتون نیست و تازه ممکنه دیگران هم آلوده کنید .

3- rename کردن - در این روش نام فایل آلوده به ویروس عوض میشه تا قابلیت خودش رو از دست بره و کاربر بعدش میتونه در مورد اون فایل تصمیمگیری کنه که بیشتر مواقع باید اقدام به پاک کردن اون فایل بصورت دستی کنه . البته اگه به ویروسی بودنش مطمئن هست و در صورت فایل رو نگه دارید که مطمئن باشید اون فایل ویروس نیست .

مثل اینه که برید دکتر و ببینه شما آخرش مردنی هستید ولی با کسی هم نباید رابطه داشته باشید برای همین شما رو تو ی اتاق در بسته بستری میکنه تا به رحمت ایزدی برید .( دست و پاتون هم میبنده )

4- گارانتی کردن quarantine :  تو این روش آنتی ویروس به فایل مشکوک میشه و موقتا اون رو جایی که کسی به اون فایل دسترسی نداشته باشه و اون فایل هم دستش به جایی نرسه نگه میداره تا آسیبی به کامپیوتر و داده ها وارد نکنه .

معمولا آنتی ویروسها بعد از هر بروزرسانی update  دوباره فایلهای گارانتی شده رو میگردن تا بتونند اونها رو بشناسن و تکلیفشون رو مشخص کنن . البته اگه تکلیفشون هم روشن نشه همیشه توی همون قسمت quarantie می مونن . 
 البته اگه شما آنتی ویروس رو از روی سیستم بردارید از شما میپرسه با این فایلها چکار کنه که یا ولشون میکنه و آزاد میشن یا پاک میکنه .
حواستون باشه اگه نپرسید ممکنه فایلها آزاد بشن و باید سریعتر یک آنتی ویروس دیگه بر روی سیستم نصب کنید .
البته ی آنتی ویروس خوب و مطمئن ( اورجینال ) باید روی کامپیوتر یا نوت بوک شما نصب باشه .

مثل این میمونه که دکتر نتونه یا ندونه شما چه مرضی دارید و شما رو تا مشخص شدن مرضیتون بستری کنه و نگذاره با کسی هم رابطه داشته باشید .

امیدوارم تونسته باشم بخوبی مفهوم رو برسونم .

شاد و پیروز
دورانتاش


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد