امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

نظر دیسنا ( دورانتاش ) درباره ابلاغیه افتا درباره کسپرسکی

به گزارش دیسنا ( خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها ) ، همانطور که میدانید چند روز پیش مرکز افتا ریاست جمهوری ابلاغیه ای درباره ضعف عملکرد آنتی ویروس های شرکت روسی کسپرسکی Kaspersky منتشر کرد.
میتوان به این ابلاغیه از جنبه های مختلفی نگاه کرد.
کسپرسکی - افتا - ابلاغیه
برخی این ابلاغیه را در راستای هدایت بیشتر سازمان های دولتی و شبه دولتی و حتی خصوصی به سمت خرید آنتی ویروس بومی پادویش تفسیر کردند.
از طرفی با توجه به اینکه در این ابلاغیه خرید آنتی ویروس های کسپرسکی به طور کامل ممنوع نشده و گفته شده تا برای خرید کسپرسکی میتوانند استعلام گرفته شود، آن را صرفا یک شو و هشدار به کسپرسکی و نمایندگانش قلمداد کردند و نظرشان این است که در نهایت مرکز افتا به خرید کسپرسکی مجوز میدهد.
آیا کسپرسکی ضعیف است؟
پاسخ : بله
جدا از بخش بسیار قوی خبری و مارکتینگ و بازاریابی کسپرسکی ، این شرکت روسی با همکاری نمایندگانش در امارات و ایران تلاش زیادی کرده تا ارتباط قوی با رسانه های کلیدی و پربازدید فناوری اطلاعات ایران برقرار کند تا بتواند انتشار و سانسور هر گونه خبر، گزارش و حتی آگهی در بازار امنیت و آنتی ویروس را کنترل کند.
همین مسئله باعث شده تا حد بسیار زیاد ( 99.99% ) اخبار مشکلات کسپرسکی در رسانه های ایرانی و فارسی بازنشر نشود.
از فعالیت های دیگری که کسپرسکی انجام داده، برقراری ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با نظام صنفی رایانه ای و اعضای آن است که باعث شده به سادگی علیه شرکتهایی که میتوانند رقیب جدی برای کسپرسکی باشند، لابی و زدوبند کند.
برای نمونه مسئول دفتر روابط عمومی کسپرسکی در ایران، برای سالها سمت دبیر کمیسیون افتا نظام صنفی رایانه ای استان تهران را داشت.
تنها شرکت و رسانه ای که خارج از کنترل کسپرسکی قرار گرفت ، شرکت دورانتاش و وب سایت دیسنا بودند.
در سال 2009 میلادی وقتی شرکت دورانتاش دید که اکثر رسانه های فناوری اطلاعات ایرانی به توصیه کسپرسکی ، حاضر به اطلاع رسانی شفاف و درست در بخش آنتی ویروس ها نیستند و حتی برخی حاضر به انتشار آگهی های دورانتاش نیستند، خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها ( دیسنا ) را راه اندازی کرد.
در حالی که کسپرسکی با دهها رسانه از جمله عصرارتباط، ایتنا ، آی تی ایران، دنیای اقتصاد ، خبرگزاری فارس ، افتانا و... تلاش میکرد تا مانع اطلاع رسانی شفاف و درست در حوزه امنیت سایبری و آنتی ویروس ها شود، دیسنا تلاش کرد تا انحصار خبری و اطلاع رسانی را شکسته و اخبار و گزارشات آنتی ویروس ها را به صورت شفاف و درست و بدون سانسور منتشر و در اختیار کاربران و شرکتها و متخصصین ایرانی و فارسی زبان قرار دهد.
البته کسپرسکی در این مسیر تنها نبود و نمایندگان شرکتهایی مانند ESET ، بیت دیفندر ، آویرا و دیگر فروشندگان آنتی ویروس هم این شرکت روسی و نمایندگانش را همیاری میکردند.
البته امروز دیگر خبری از ESET و Bitdefender و Avira نیست و به دلیل تحریم ها ، بازار ایران را ترک کردند.
شرکت دورانتاش و رسانه دیسنا از سال 1389 تاکنون دهها خبر و گزارش درباره مشکلات فنی و تجاری و پشتیبانی کسپرسکی را ترجمه و منتشر کردند.
// دیسنا : خبرنامه تخصصی آنتی ویروس ها
دیسنا ، برنده جایزه وبلاگ برتر حوزه امنیت سایبری از طرف پلیس فتا
// دورانتاش : توزیع کننده آنتی ویروس های خانگی، شخصی، شبکه و دیتاسنتر در ایران از سال 1385 شمسی
t.me/durantash

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد