شرکت امنیتی WebSense ارائه دهنده راهکارهای امنیتی ، در مقاله ای اقدام به
بررسی و ارائه راهنمائی برای خرید راهکارهای امنیتی DLP : Data Loss
Prevention نموده است .
Data loss prevention (DLP) طراحی شده است برای حفاظت از داده ها و جلوگیری از دست رفتن غیر عمدی و حتی عمدی اطلاعات محرمانه و مهم .
شرکتها
و سازمانها برای حفاظت از اطلاعات و داده های خاص باید مسیر مشخصی را برای
ردوبدل نمودن این اطلاعات تعریف نمایند تا اطلاعات به گیرنده های غیر مجاز
ارسال نشود .
با
این حال و افزایش موبایل و گوشی های هوشمند و نیروهای کار ( کارمندان ) و
استفاده از نوت بوکها و نت بوک ها مدیریت اطلاعات کار بسیار مشکلی می باشد .
راهکارهای DLP قادر می باشند تا کانالهای ارتباطی را مدیریت نمایند .
در مقاله زیر که شما را به مطالعه آن دعوت می کنیم ، برای خریداران و همچنین فروشندگان راهنمائی هایی ارائه شده است .
در زمینه ارائه راهکارهای DLP شرکتهای ترندمیکرو ، سیمانتک ،سیسکو و سوفوس جزء شرکتهای پیشرو می باشند .
متن کامل مقاله
DLP در Wikipedia
شرکت دورانتاش ارائه دهنده راهکارهای امنیتی شامل آنتی ویروس و DLP در ایران می باشد .
لینک DLP شرکت ترندمیکرو
لینک فلش DLP
قابل
ذکر است شرکت دورانتاش نماینده شرکت ترندمیکرو می باشد که بر روی برخی از
راهکارهای امنیتی و آنتی ویروس شرکتی با نام Worry Free ویژگی های حفاظتی
مانند DLP ارائه می نماید .
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش DISNA
اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir
Data
loss prevention (DLP) solutions are designed to prevent the inadvertent
loss or deliberate removal of sensitive and confidential information.
Organizations commonly use them to secure communication channels, such
as email, to ensure employees do not send sensitive information to
unauthorized recipients. However with the increasing use of Web 2.0
applications and a growing mobile workforce conducting business on
portable devices like laptops (with their potential for theft and loss),
effective DLP solutions must be able to provide coverage for a wide
range of communication channels. This guide provides a list of
recommended features and capabilities for buyers to consider when
purchasing a DLP solution. Buyers can also use this guide to develop
requests for proposals, as well as to help differentiate one vendor's
products from another during demonstrations and proof-of-concepts.