امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

بعد از سفر به قطب و جنگلهای کامچاتکا ، اینبار صعود به قله های آ

به گزارش دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران

Kaspersky lab.gif  

تبلیغاتباعث معرفی محصولات و شرکت تبلیغ کننده به مشتریان و مصرف کنندگان می شود .

در حوزه امنیت تبلیغات به سادگی نیست و باید بسیاری از مسائل در نظر گرفته شود .
از طرفی ارائه محصولات و پشتیبانی معتبر و با کیفیت در اولویت قرار دارد و نه تبلیغات .

این مسئله جدا از این است که باید اطلاعات درست و صحیح در تبلیغات در اختیار مصرف کنندگان و مخاطبان قرار گیرد .


در حوزه امنیت شیوه تبلیغات غولهای امنیتی میتواند نشان دهنده روشهای صحیح تبلیغاتی باشد .

اگر یادتان باشد گفتیم که شرکت روسی کسپرسکی شیوه های بسیار نوینی برای جلب نظر کاربران در پیش گرفته است .

این شرکت بجای ارائه نرم افزارهای درست حسابی ،  ارائه خدمات پشتیبانی ،  عذر خواهی از کاربران و نمایندگانش بابت کلاهبرداری هایی که کرده و جبران خسارات مشتریان بخت برگشته اش ، فقط و فقط به فکر تبلیغات است .

- سفر به قطب ( یوجین و هئیت همراه ) .

- ربودن صوری فرزند یوجین و خبرسازی درباره آن .

- سفر به جنگلهای کامچاتکا .

- قرارداد با آقای چکی جان . ( ساخت تیزر تبلیغاتی با حضور برادر جان و درج عکس ایشان روی بسته بندی آنتی ویروسها در چین )

البته در نهایت کسپرسکی مجبور شد نسخه چینی نرم افزارهایش را به صورت 1 ساله رایگان ارائه دهد .

- قرارداد با یک خواننده تایوانی موسیقی پاپ ( آقای Jay Chou ) .

- درج لوگوی شرکت بر روی صفحه موبایل .

( نقص امنیتی که باعث می شود سارق موبایل یا تبلت تدابیری را بیاندیشد که دیگر قابل پیگیری نباشد . )

- استفاده از ویژگی گدجت Gadget ویندوز بر روی صفحه دسکتاپ ویندوز

( در حالی که از ماهها پیش میکروسافت اعلام کرده ویژگی گدجت نقص امنیتی خطرناکی دارد و نباید استفاده شود و هیچکدام از غولهای امنیتی هم از این ویژگی استفاده نمی کنند ، مخصوصآ در نسخه های 2013 .)

- استفاده از تکنولوژی منسوخ شده و دارای نقص امنیتی کی بورد مجازی .

- استفاده از تکنولوژی SandBox در آنتی ویروسهای خانگی .

( بجزء اینکه SandBox تکنولوژی است که قابل نفوذ بوده و برخی ویروسها به سادگی از سد آن عبور می کنند ، شرکتهایی که از این تکنولوژی در محصولات خانگی خود استفاده می کنند فکر کرده اند کاربر فوق متخصص امنیت است . )


- انتشار خبرهای تبلیغاتی و حتی کذب درباره انواع مختلف ویروسهای کامپیوتری و ارتباط دادن آنها به ایران و خاورمیانه و آمریکا و اسرائیل ، از مهدی ، دوکو ، فلیم ، مینی فلیم و گاوس و غیره .

اگر همین روند ادامه پیدا میکرد شاید چند نفر حتی بر اثر این ویروسها کشته می شدند . اونهم تو ایران وسط تهران و کسپرسکی میگفت تقصیر اسرائیل و آمریکاست .

شاید اگر دیسنا روند خبرسازی کسپرسکی را به مسخره بازی نمیزد این شرکت روسی ادعا میکرد ویروسی را شناسایی کرده نه تنها ایران و اسرائیل را بلکه قصد حمله به کهکشان راه شیری داشته است .

و یا
شاید همین ویروس سرماخوردی خودمان هم به ایدزی ، فلیمی ربطش میداد و دیگه نمیشد حتی دچار سرما خوردگی شویم .


- انتشار خبر کشف ویروسهایی که قبلا توسط شرکتهای دیگر شناسایی شده بودند .

- راه اندازی وب سایت موسیقی .

( یکی از مهمترین دستآوردهای امنیتی این شرکت روسی همین راه اندازی وب سایت موسیقی بوده است . البته طبیعیست که ما و شما اهمیت آن را درک نکنیم . )

و دهها فعالیت تبلیغاتی این شرکت روسی است در مواجه با :

- آپدیتهای اشتباه .

- نرم افزارهای باگ دار .

- ضعف در شناسایی ویروسهای پیچیده .

- کلاهبرداری های متعدد از نمایندگان ، کسبه بازار و مشتریانش .

- مسدود کردن بخش پشتیبانی و عدم پاسخ به تیکتهای پشتیبانی مخصوصآ وقتی افتضاحی به بار می آورد .

- ارائه لایسنسهای 200 روزه به جای 365 روزه به نمایندگان و سرقت از اعتبار لایسنس کاربران .

- بلاک کردن اشتباهی لایسنسها و عدم پاسخگویی به مشتریان و نمایندگان .

 ( تازه نماینده ها تهدید شدند که نباید خبری در اینباره منتشر کنند و حق تعویض لایسنسها را ندارند .)


و حالا این شرکت بسیار بسیار معتبر روسی با این سابقه درخشان ، اسپانسر یک خواهر روسی شده و ایشان را از 7 قله آتشفشانی بالا فرستاده و خبرش را در بخش خبرهای وب سایتش منتشر کرده و به افتخارات خود یک مورد دیگر هم افزوده . 
لینک

البته نگران نباشید این هزینه ها را مشتری های بخت برگشته این شرکت روسی می دهند ، یعنی اگر ندهند هم کسپرسکی به زور میگیرد . مثلا لایسنستان زودتر تمام می شود .

تا یادمان نرفته این هم بگوئیم که یکبار هم FBI مچ آقای یوجین رو گرفته بود که هنگام تمدید لایسنس بدون هیچ پیغام و پسغامی مابقی اعتبار لایسنس قدیمی کاربر رو موقع تمدید میکشید بالا که با اخطار FBI مجبور به اصلاح نرم افزار شد .

بهر شکل اگر امسال هم شما یکی از مشتریان بخت برگشته محصولات این شرکت روسی هستید اگر مشکلی برایتان پیش آمد تقصیر خودتان است و برای پیگیری نه ایمیل کارساز است ، نه تیکت پشتیبانی و نه مراجعه به سفارت روسیه .
برای رفع مشکل احتمالا یا باید تشریف ببرید قطب جنوب یا شمال یا ته دره یا وسط جنگلهای آمازون یا زیر دریا .

یک پیشنهاد شگفت انگیز هم برای اندیشمندان و نخبگانی که بسان مارمولک از دیوار سفارت بالا رفتن رو بلد هستن داریم .

بد نیست یک تستی هم با دیوار سفارت روسیه بزنید تا حداقل اندکی از کلاهبرداری های دوستان روسی را جبران کرده باشید .


ما شنیده ایم کیفیت دیوارش خیلی خوب است و باب دیوار نوردیست .

دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد