این شرکت بجای ارائه نرم افزارهای درست حسابی ،
ارائه خدمات پشتیبانی ، عذر خواهی از کاربران و نمایندگانش بابت کلاهبرداری
هایی که کرده و جبران خسارات مشتریان بخت برگشته اش ، فقط و فقط به فکر تبلیغات است .
- سفر به قطب ( یوجین و هئیت همراه ) .
- ربودن صوری فرزند یوجین و خبرسازی درباره آن .
- سفر به جنگلهای کامچاتکا .
- قرارداد با آقای چکی جان . ( ساخت تیزر تبلیغاتی با حضور برادر جان و درج عکس ایشان روی بسته بندی آنتی ویروسها در چین )
البته در نهایت کسپرسکی مجبور شد نسخه چینی نرم افزارهایش را به صورت 1 ساله رایگان ارائه دهد .
- قرارداد با یک خواننده تایوانی موسیقی پاپ ( آقای Jay Chou ) .
- درج لوگوی شرکت بر روی صفحه موبایل .
( نقص امنیتی که باعث می شود سارق موبایل یا تبلت تدابیری را بیاندیشد که دیگر قابل پیگیری نباشد . )
- استفاده از ویژگی گدجت Gadget ویندوز بر روی صفحه دسکتاپ ویندوز
(
در حالی که از ماهها پیش میکروسافت اعلام کرده ویژگی گدجت نقص امنیتی
خطرناکی دارد و نباید استفاده شود و هیچکدام از غولهای امنیتی هم از این
ویژگی استفاده نمی کنند ، مخصوصآ در نسخه های 2013 .)
- استفاده از تکنولوژی منسوخ شده و دارای نقص امنیتی کی بورد مجازی .
- استفاده از تکنولوژی SandBox در آنتی ویروسهای خانگی .
( بجزء اینکه SandBox تکنولوژی است که قابل نفوذ بوده و برخی ویروسها به سادگی از سد آن عبور می کنند ، شرکتهایی که از این تکنولوژی در محصولات خانگی خود استفاده می کنند فکر کرده اند کاربر فوق متخصص امنیت است . )
-
انتشار خبرهای تبلیغاتی و حتی کذب درباره انواع مختلف ویروسهای کامپیوتری و
ارتباط دادن آنها به ایران و خاورمیانه و آمریکا و اسرائیل ، از مهدی ،
دوکو ، فلیم ، مینی فلیم و گاوس و غیره .
اگر همین روند ادامه پیدا میکرد شاید چند نفر حتی بر اثر این ویروسها کشته می شدند . اونهم تو ایران وسط تهران و کسپرسکی میگفت تقصیر اسرائیل و آمریکاست .
شاید اگر دیسنا روند خبرسازی کسپرسکی را به مسخره بازی نمیزد این شرکت روسی ادعا میکرد ویروسی را شناسایی کرده نه تنها ایران و اسرائیل را بلکه قصد حمله به کهکشان راه شیری داشته است .
و یا شاید همین ویروس سرماخوردی خودمان هم به ایدزی ، فلیمی ربطش میداد و دیگه نمیشد حتی دچار سرما خوردگی شویم .
- انتشار خبر کشف ویروسهایی که قبلا توسط شرکتهای دیگر شناسایی شده بودند .
- راه اندازی وب سایت موسیقی .
( یکی از مهمترین دستآوردهای امنیتی این شرکت روسی همین راه اندازی وب سایت موسیقی بوده است . البته طبیعیست که ما و شما اهمیت آن را درک نکنیم . )
و دهها فعالیت تبلیغاتی این شرکت روسی است در مواجه با :
- آپدیتهای اشتباه .
- نرم افزارهای باگ دار .
- ضعف در شناسایی ویروسهای پیچیده .
- کلاهبرداری های متعدد از نمایندگان ، کسبه بازار و مشتریانش .
- مسدود کردن بخش پشتیبانی و عدم پاسخ به تیکتهای پشتیبانی مخصوصآ وقتی افتضاحی به بار می آورد .
- ارائه لایسنسهای 200 روزه به جای 365 روزه به نمایندگان و سرقت از اعتبار لایسنس کاربران .
- بلاک کردن اشتباهی لایسنسها و عدم پاسخگویی به مشتریان و نمایندگان .
( تازه نماینده ها تهدید شدند که نباید خبری در اینباره منتشر کنند و حق تعویض لایسنسها را ندارند .)
و حالا این شرکت بسیار بسیار معتبر روسی با این سابقه درخشان ، اسپانسر یک خواهر روسی شده و ایشان را از 7 قله آتشفشانی بالا فرستاده و خبرش را در بخش خبرهای وب سایتش منتشر کرده و به افتخارات خود یک مورد دیگر هم افزوده . لینک
البته نگران نباشید این هزینه ها را مشتری های بخت برگشته این شرکت روسی می دهند ، یعنی اگر ندهند هم کسپرسکی به زور میگیرد . مثلا لایسنستان زودتر تمام می شود .
تا یادمان نرفته این هم بگوئیم که یکبار هم FBI مچ آقای یوجین
رو گرفته بود که هنگام تمدید لایسنس بدون هیچ پیغام و پسغامی مابقی اعتبار
لایسنس قدیمی کاربر رو موقع تمدید میکشید بالا که با اخطار FBI مجبور به اصلاح نرم افزار شد .
بهر شکل اگر امسال هم شما یکی از مشتریان بخت برگشته محصولات این شرکت روسی هستید اگر مشکلی برایتان پیش آمد تقصیر خودتان است و برای پیگیری نه ایمیل کارساز است ، نه تیکت پشتیبانی و نه مراجعه به سفارت روسیه .
برای رفع مشکل احتمالا یا باید تشریف ببرید قطب جنوب یا شمال یا ته دره یا وسط جنگلهای آمازون یا زیر دریا .
یک پیشنهاد شگفت انگیز هم برای اندیشمندان و نخبگانی که بسان مارمولک از دیوار سفارت بالا رفتن رو بلد هستن داریم .
بد نیست یک تستی هم با دیوار سفارت روسیه بزنید تا حداقل اندکی از کلاهبرداری های دوستان روسی را جبران کرده باشید .
ما شنیده ایم کیفیت دیوارش خیلی خوب است و باب دیوار نوردیست .