ساخت نمودارهای بی سر و ته از جمله فعالیتهای برخی شرکتهای عرضه کننده ضد ویروس در ایران است .
کاهش فروش محصولات شرکتهای غیر معتبر و کوچک عرضه کننده ضد ویروس از جمله شرکت روسی کسپرسکی در ایران ( یعنی تنها منطقه ای که زمانی قادر به فروش محصولاتش بود. ) باعث شده دچار توهم شود .
حمایت از آنتی
ویروسهای ضعیف و شرکتهایی که رقابت با آنها آسان تر است و یا توزیع مستقیم
و غیر مستقیم محصولات ضد ویروس جعلی و انتشار اخبار و اطلاعات نادرست و
کذب در حوزه امنیت سایبری از جمله فعالیتهای برخی شرکای تبلیغاتی و تجاری
شرکتهای عرضه کننده ضد ویروس در ایران است که عمومآ نیز این فعالیتها توسط شرکای تجاری و تبلیغاتی شرکت کسپرسکی هدایت می شود .
S&P در ظاهر یکی از نمایندگان شرکت آویراست ولی اعضای آن از جمله شرکای تجاری و تبلیغاتی کسپرسکی هستند .
بعد از سالهای 2009/2010 که شرکت دورانتاش روابط با کسپرسکی را قطع و اقدام به عرضه محصولات شرکتهای بین المللی با گارانتی و خدمات فنی معتبر در ایران نمود ، کسپرسکی جهت رقابت با این شرکت مجبور شد تا با برخی از دیگر فروشندگان آنتی ویروس در ایران که مانند کسپرسکی فقط قادر به فروش محصولاتشان در این منطقه بودند همکاری داشته باشد .
مطالعه گزارش زیر خالی از لطف نیست که وضعیت دیگر اخبار آنتی ویروسی ایران را نشان می دهد .
توضیحاتی درباره گزارشات Market Share و نظر سنجی درباره آنتی ویروسها