
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات ایران .
شرکت روسی کسپرسکی مجبور به تعطیلی دفتر آموزش خود شد .
پیش از این دفتر شرکت اماراتی کامگارد ( ComGuard FZ - LLC ) محلی برای آموزش همکاران و نمایندگان شرکت کسپرسکی را بر عهده داشت .
ولی آنچه از وب سایت شرکت کسپرسکی مشخص است ،
این مسئولیت نه تنها از شرکت کامگارد گرفته شده ، بلکه شواهد نشان می دهد
این مرکز به طور کلی تعطیل شده است .
کاهش فروش ، قطع ارتباط
نمایندگان و مشکلات بسیار در عرضه محصولات و از دست دادن قدرت رقابت با
دیگر شرکتهای عرضه کننده ضد ویروس ( حتی شرکتهای کوچک و در سطح خود کسپرسکی
) باعث شده تا این شرکت با مشکلات بسیاری روبرو باشد .
چند خبر از گوشه و کنار دنیای امنیت :
اول اینکه شرکت
الحسانی که یکی از توزیع کننده های محصولات ضد ویروس خانگی و دفاتر کاری
کوچک کسپرسکی در منطقه خاورمیانه بود ، دیگر در 3 کشور ایران ، پاکستان و
افغانستان فعالیت نمی کند .
( قابل توجه فروشگاه های که بسته های
کسپرسکی با لوگوی الحسانی به فروش می رسانند و تعداد بسیار زیادی نیز بسته
از این شرکت و یا نمایندگانش خریداری کرده اند که بهتر است بیشتر مراقب
باشند . ) کاربران هم بیش تر از همه باید مراقب باشند .
و دومین اینکه اخیرآ خبری در وب سایتهای خبری با عنوان " رئیس کاسپراسکای و رد اتهام ارتباط با دولت پوتین " منتشر شده است که حاوی نکات جالبیست .
1-
خبرگزاری که اقدام به انتشار این خبر کرده چرا هر دفعه نام کسپرسکی را به
یک شکل می نویسد ؟ مگر می شود یک نام برای یک نویسنده چند شکل داشته باشد ؟
2- نباید گفت دولت پوتین ، بلکه دولت روسیه .
3- در این خبر گفته شده " Eugene Kaspersky رییس شرکت کاسپراسکای بزرگترین موسسه امنیت سایبری روسیه "
سوال
این است : مگر روسیه چند شرکت امنیتی ( موسسه ) دارد که حالا کسپرسکی
بزرگترینش باشد که مهم باشد و تاکید شده بزرگترین شرکت امنیتی سایبری ؟!
در بحث امنیت سایبری کسپرسکی جایگاهی در بین غولهای امنیتی ندارد .
این شرکت فقط در تبلیغات غیر واقعی و عجیی و آمارهای غیر واقعی تبحر خاصی دارد .
ولی
آیا تبلیغات باعث تامین امنیت کاربران می شود ؟ تبلیغات محصول با کیفیت می
شود ؟ تبلیغات برای کاربری که با مشکلات متعدد استفاده از محصولات این
شرکت دست به گریبان است نون و آب می شود ؟ آیا تبلیغات باعث می شود تهدیدات
، ویروسها ، روت کیتها و بوت نتها شناسایی شوند ؟
مطالعه خبر زیر هم خالی از لطف نیست .
متهمان اصلی ساخت و انتشار ویروس شعله !
فروشندگان
کسپرسکی از طریق سازمان نظام صنفی و سازمان فناوری اطلاعات و مرکز ماهر در
صدد هستند عدم تمایل کاربران به خرید محصولات شرکتهایشان را با محدود کردن
شرکتهای مطرح و معتبر جبران کنند .
در این میان برخی از فروشندگان
دیگر محصولات ضد ویروس که قدرت رقابت با شرکتهای معتبر را ندارند هم با
این شرکت روسی همکاری می کنند .
این شرکتها می خواهند به هر طریق ممکن مانع استفاده کاربران ایرانی از محصولات شرکتهای معتبر و بین المللی شوند .
وظیفه این کارگروه چیزی مانند تصویب قانونی برای الزام همه مردم ایران به استفاده از محصولات شرکت ایران خودرو است .
سومین خبر درباره عوض شدن مدیر عامل شرکت سیمانتک است .
برخی
وب سایتها و نشریات با تیتر " اخراج مدیر عامل شرکت سیمانتک ) سعی کرده
اند طوری این تفکر را به خواننده خبر و کاربران القاء کنند که شرکت سیمانتک
شرکت ضعیفی است .
خوب دیگه این هم یک روش تبلیغاتی منفی است بر ضد رقبای قدرتمند .
اخبار مرتبط :
اهداف پنهان کارگروه ویژه ساماندهی استفاده از آنتیویروسهای خارجی
پر فروش ترین شرکتهای آنتی ویروس در سال 2011
دفتر کسپرسکی در ترکیه بسته شد .
چرا کسپرسکی فارسی شد ؟ ( نوآوری یا ناچاری ؟ )
کسپرسکی مجبور به حذف کامگارد شد .
شرکت General Atlantic از خرید سهام کسپرسکی منصرف شد .
دیسنا :
پایگاه اطلاع رسانی امنیت فناوری اطلاعات ایران