امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات
درباره من
دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی امنیت فناوری اطلاعات و آنتی ویروسها
ارائه آخرین اخبار ، اطلاعات و مقالات در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات
www.DISNA.ir
ادامه...
شرکت
امنیتی - آلمانی جی دیتا عرضه کننده محصولات امنیتی و آنتی ویروس جهت
توزیع محصولات خود در انگلستان ، یک توزیع کننده دیگر جذب نمود .
نام این توزیع کننده Koch Media می باشد که توزیع کننده کسپرسکی نیز می باشد .
پیش از این شرکت جی دیتا در منطقه خاورمیانه توانسته توزیع کنندگان کسپرسکی را جذب نماید .
البته
جذب توزیع کننده از بین شرکتهایی که در حال حاضر توزیع کننده دیگر محصولات
امنیتی می باشند ، تا حدی طبیعی می باشد ، ولی در منطقه خاورمیانه
سیاستهای کسپرسکی به شکلی بوده است
که اجازه فعالیت و همکاری با دیگر شرکتهای امنیتی به توزیع کنندگان و
همکاران خود نمی داد .
مدیریت خاورمیانه کسپرسکی با اطلاع از
تحریم فروش محصولات اکثر کمپانی های معتبر و بین المللی در ایران ، فضا را برای اعمال
فشار به شرکتها مناسب می دید .
از حدود 2 سال پیش که برخی همکاران
کسپرسکی شروع به فروش دیگر محصولات امنیتی نمودند ، کسپرسکی برای قطع
همکاری فشار زیادی به آنها وارد نمود که نمونه بارز آن شرکت پاد ( پارس
آتنا دژ ) بوده است که در نهایت و به دلیل فشارهای کسپرسکی ، مجبور شد لوگوی دیگر شرکت امنیتی را از وب
سایت خود حذف نماید .
این شرکت در اعتراض به سیاستهای کسپرسکی حتی برای مدتی لوگوی کسپرسکی را نیز از وب سایت خود حذف نمود .
البته
اولین شرکتی که در خاورمیانه ، سیاستهای نانوشته دفتر خاورمیانه کسپرسکی را نادیده گرفت ،
شرکت دورانتاش بود که به طور همزمان عرضه محصولات جی دیتا ، ترندمیکرو ،
سایمنتک و وب روت را آغاز نمود .
3
شرکتی که در آخر نامشان برده شد
از معتبر ترین و بزرگترین شرکتهای امنیتی و عرضه کننده آنتی ویروس در دنیا
می باشند و میزان فروش و اعتبارشان و کیفیت و طیف محصولاتشان اصولا با
کسپرسکی قابل مقایسه نیست و البته محصولاتشان قابل فروش و پشتیبانی در
ایران می باشند .
محصولات این شرکتها فقط تحریم فروش بود و
نه ثبت ( رجیستر ) و آپدیت ( بروزرسانی ) ، و کاربران با خیال راحت می
توانند محصولات این شرکتها را خریداری کنند . فروشندگان
و نمایندگان کسپرسکی تبلیغات منفی زیادی بر ضد دیگر محصولات آنتی ویروس
مخصوصآ محصولاتی که کیفیت بسیار بهتری نسبت به کسپرسکی دارند انجام دادند و
در مقابل و برای جلوگیری از ورود محصولات شرکتهای معتبر و بین المللی ،
حمایت از محصولات شرکتهای ضعیف را جزء برنامه های خود قرار دادند . شرکت
جی دیتا نیز از زمان جذب نمایندگان و توزیع کنندگان ، توانسته سهم مناسبی
از بازار را در اختیار خود بگیرد . ( محصولات این شرکت به طور کاملا رسمی
در ایران ارائه می شوند و به کاربران هم تخفیفهای مهاجرت و هم تخفیف ویژه
مراکز آموزشی و درمانی تعلق می گیرد .)
شرکت
کسپرسکی در طی 1 سال سعی نمود تا از هر راهی شرکت دورانتاش را وادار به
قطع ارتباط با شرکای قدرتمند خود نماید که شرکت دورانتاش هیچگاه زیر
بار سیاستهای یکجانبه گرایانه و ضد کسب و کار و ضد اخلاقی کسپرسکی نرفت و حتی بعد از
این فشارها و گذشت 1 سال همکاری با شرکتهای طرف قرارداد را گسترش داده و مسئولیت توزیع محصولات جدیدی را در ایران پذیرفت.
در همین سالها برخی از نمایندگان کسپرسکی در ایران ( که نامشان در وب سایت کسپرسکی درج شده است ) با همکاری و مشارکت شرکت کامگارد برای
جلوگیری از چاپ آگهی های شرکت دورانتاش ، اقدام به مذاکره با نشریات و وب
سایتها نمودند تا آنها را از همکاری با شرکت دورانتاش منصرف کنند ، که یکی
از نمونه های بارز آن ، عدم چاپ آگهی دورانتاش در نشریه ( مثلا معتبر و
قدرتمند ) عصر ارتباط بود که لینک خبر آن در زیر آمده است .
این نشریه حتی از درج یک آگهی 3*8 سانتی متری شرکت دورانتاش نیز عاجز بوده و است .
امروز به لطف مقاومت شرکت دورانتاش ، برخی از نمایندگان کسپرسکی می توانند نام و لوگوی دیگر شرکتهای امنیتی را
در وب سایت خود درج کنند ، ولی ظاهرآ کسپرسکی هنوز سیاست سختگیرانه ای در
برابر برخی از شرکاء و مخصوصآ توزیع کنندگان خود در خاورمیانه در پیش گرفته
است ، البته نه مانند گذشته ، زیرا کسپرسکی به شدت با کاهش فروش روبرو
بوده و در صورت فشار بیشتر به همکارانش در خاورمیانه و مخصوصآ ایران ، شاید
همین چند همکار و توزیع کننده را نیز از دست بدهد.
نباید
از یاد ببریم ، در سال 2010 توزیع کننده انحصاری بزرگ کسپرسکی در هند (
شرکت زوم تکنولوژی ) به طور کامل با کسپرسکی قطع همکاری نمود .
سیاستهای
پر اشتباه و غلط کسپرسکی ( کاسپرسکی ) و کیفیت بسیار پایین محصولات این
شرکت باعث شده تا بسیاری از همکاران این شرکت ، ارتباطات با این شرکت روسی
را کاهش و حتی در
برخی موارد قطع نمایند ، که در خبرهای قبلی به طور مفصل به آنها پرداخته
شده است .
چندی پیش نیز یکی دیگر از توزیع کنندگان کسپرسکی در انگلستان ، توزیع محصولات شرکت VIPRE را بر عهده گرفت .
جالب
اینکه در 1 سال اخیر و با توجه به کاهش شدید فروش کسپرسکی ، این شرکت برای
مقابله با کاهش بیش از پیش فروش خود ، با ارائه اطلاعات غلط به موسساتی
مانند گارتنر سعی نموده تا خود را هنوز یک شرکت رو به رشد نشان دهد و به
همین دلیل می باشد که موسساتی مانند گارتنر در انتهای گزارشات خود این نکته
را می نویسند که آمار شرکتهای مخصوصآ خصوصی از خود آنها دریافت شده و
گارتنر در مورد صحت آنها مسئولیتی ندارد .
شرکتهای جی دیتا ،
اف-سکیور و ای اسکن نیز پیش از این از شرکای فنی کسپرسکی بودند که اقدام
به حذف موتور کسپرسکی از محصولات خود نمودند .
محصولات شرکت جی دیتا دارای بالاترین نرخ شناسایی تهدیدات می باشد و از 2 موتور ویروسیاب شرکتهای آوست و بیت دفندر بهره می برد .
این شرکت در محصولات خود و برای حفاظت بیشتر از کاربران از تکنولوژی های ابری و Cloud Security و رفتار شناسی بهره می برد .
برطبق تستهای موسسات معتبر مانند AV-TEST ، محصولات این شرکت الارقم
استفاده از 2 موتور ، بسیار سبکتر از بسیاری محصولات آنتی ویروس ، مخصوصآ
کسپرسکی می باشد .
دورانتاش www.DDN.ir دیسـنا : پایگاه اطلاع رسانی امنیت فناوری اطلاعات
آنتی ویروس
شنبه 17 اردیبهشتماه سال 1390 ساعت 11:49 ق.ظ