چندی
پیش اطلاعات و اخباری در مورد مشکلات شرکت روسی کسپرسکی منتشر نمودیم و در
یکی از این اخبار اعلام کردیم که طبق گزارش وب سایت Alexa ، بازدید بخش
پشتیبانی وب سایت کسپرسکی حدود 10.8% کل بازدیدهای وب سایت این شرکت را
تشکیل می دهد .
به ادامه مطلب مراجعه نمائید .
امروز طی بررسی مجدد این وب سایت مشخص شده است که میزان بازدید بخش پشتیبانی وب سایت کسپرسکی Kaspersky به حدود 19% رسیده که افزایشی حدود 10درصد را نشان می دهد که بسیار جالب توجه است .
از طرف دیگر این مسئله مهر تائید دیگری بر خبرهای قبلی دیسنا مبنی بر وجود مشکلات فراوان هم در محصولات کسپرسکی و هم در سیاستهای مدیریت فروش ، پشتیبانی و نمایندگان این شرکت روسی
، که باعث شد این شرکت بسیاری از کاربران خود را از دست بدهد و برخی از
نمایندگان و همکاران تجاری و فنی این شرکت نیز روابط خود با کسپرسکی را
کاهش و در بسیاری از مواقع قطع نمایند که جزئیات آن در خبرهای قبلی دیسنا
منتشر شده است .* تمام خبرهای وب سایت دیسنا با ذکر و مدارک مستند می باشد که لینک آنها در زیر خبرها درج می شود .البته
باید در نظر داشت بخش قابل ملاحظه ای از بازدید صفحات اصلی وب سایت
کسپرسکی مربوط به استفاده کاربرانی می باشد که از لایسنسهای به اصطلاح
سرقتی این شرکت بهره می برند . زیرا میزان فروش و فعالیت شرکتی مانند
کسپرسکی قابل مقایسه با شرکتهای بزرگ عرضه کننده آنتی ویروس نمی باشد . و
این سوال همواره مطرح بوده که چگونه امکان دارد که یک وب سایت مثلا چینی
در هر روز بیش از 100 لایسنس آنتی ویروس محصولات کسپرسکی را منتشر کند
؟؟؟؟؟ آیا کسپرسکی می خواهد با این روش نام خود را بر سر زبانها بیندازد
؟؟؟ روشی که شرکت ESET عرضه کننده محصولات آنتی ویروس با نام تجاری ناد32 ( نود32 ) نیز در پیش گرفته بوده .البته
ما در مورد این مسئله که شرکت کسپرسکی به این لایسنسها ، از چه سرورهایی ،
چه نوع آپدیت و بروزرسانی ارائه می دهد و از کامپیوتر این کاربران برای چه
مقاصدی بهره می برد صحبتی نمی کنیم .
چرا
این شرکت مانند برخی دیگر از شرکتهای عرضه کننده آنتی ویروس ( آوست ، ای
وی جی ، آویرا و .. ) ، نسخه ای از محصولات خود را هرچند با ویژگی های کمتر
به رایگان ارائه نداده است ؟؟؟!!!(
حتمآ مسئولین این شرکت می خواهند این موضوع را به کاربران القاء کنند که
فروش این شرکت در سطح خوبی می باشد و نیازی نمی بینند نسخه ای از محصولات
خود را به رایگان ارائه دهند تا بعد تبلیغاتی برای آنها داشته باشد .)
قابل
ذکر است بازدید بخش پشتیبانی وب سایت ترندمیکرو در این مدت با 3% افزایش
به حدود 6% و بازدید بخش پشتیبانی شرکت سایمنتک که البته بجزء آنتی ویروس ،
سرویسهای پشتیبان گیری نیز ارائه می دهد با کاهش قابل ملاحظه به حدود 0.3 %
رسیده است ( کمتر از 1% ) .
**
ترندمیکرو و سایمنتک ( نورتون ) بزرگترین و معتبر ترین شرکتهای عرضه کننده
محصولات ، سرویسهای امنیتی و آنتی ویروس در دنیا می باشند .
محصولات این شرکت را با گارانتی و پشتیبانی فنی شرکت دورانتاش ( www.DDN.ir و یا www.NOvirus.ir ) تهیه نمائید .
دیسنا - پایگاه اطلاع رسانی امنیت اطلاعات دورانتاش DISNA
اولین پایگاه اطلاع رسانی تخصصی امنیت اطلاعات ایران
www.DISNA.ir
