امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

امنیت هدیه ما به شماست

امنیت در دنیای دیجیتال - دیسنا : اولین پایگاه اطلاع رسانی فضای تبادل اطلاعات

بخاطر یک مشت پول یا بخاطر یک مشت ویروس یا هر دو ؟!

خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات دورانتاش :

حتما شما هم یکی از خوانندگان اخبار وب سایتها یا مجلات و نشریات آی تی هستید .

و حتمآ متوجه شده اید که این وب سایتها یا نشریات فقط و فقط اقدام به معرفی محصولات و ویژگی های  2 یا 3 شرکت عرضه کننده آنتی ویروس می کنند .

و متاسفانه بسیاری از کاربران و خوانندگان این قبیل وب سایتها یا نشریات فکر می کنند فقط و فقط همین 2-3 آنتی ویروس در دنیا عرضه می شوند .

و یا اینطور برداشت می شود که محصولات این شرکتها جزء بهترین و پر فروشترین محصولات شرکتهای آنتی ویروس در دنیا هستند .

چیزی که من به شخصه بارها و بارها از کاربران شنیده ام.

فلان آنتی ویروس بهترین آنتی ویروس دنیا است .
فلان آنتی ویروس پر فروش ترین و پر طرفدار ترین آنتی ویروس دنیا است .

ولی آیا واقعآ چنین است ؟؟!!!

البته بسیاری از کاربران با نامهایی مانند آوست - AVG - جی دیتا - آویرا - Trend Micro پی سی سیلین - سایمنتک ( نورتون ) و غیره آشنایی دارند .

ولی یا فکر می کنند نمی توانند این آنتی ویروسها را تهیه کنند - چون تحریم فروش هستند .

یا فکر می کنند این آنتی ویروسها اصلا در ایران قابل استفاده نیستند . یعنی ثبت و بروز نمی شوند.

متاسفانه شایعه بدترین چیزی است که در بازار ایران و در بین کاربران ایرانی حکم فرما است .

و همیشه نیز بر اساس این شایعات تصمیم گیری می شود و یا انتخابی صورت می گیرد که در نهایت به نفع کاربران و استفاده کنندگان نهایی کالا نیست .
و در بسیاری مواقع بدلیل حجم تبلیغاتی گسترده دیگر شرکتها ، دیگر این محصولات به چشم کاربران ایرانی نمی آیند .
در این میان ، وب سایتهای خبری و نشریات مقصر هستند .

انتشار اخبار مربوط به شرکتهای خاص .
انتشار اخبار مربوط به محصولات شرکتهای خاص .
انتشار اخبار و مصاحبه در قبال دریافت آگهی و هزینه .
انتشار اخبار ضد و نقیض جهت مبارزه با شرکتهای دیگر که در این مورد عمومآ از وب سایتهای مقایسه ای بهره می برند . که خود چندان معتبر نمی باشند ولی باز بسیاری از کاربران به این وب سایتها اعتماد دارند .

و بقیه ماجرا که حتمآ بسیاری از خوانندگان می توانند آن را بخوبی حدس بزنند .

نتیجه این رفتارها به خوبی مشخص است .

یکی از نتایج این رفتارها ، ارائه اطلاعات اشتباه به کاربران و ایجاد زمینه فکری گمراه کننده و تبلیغاتی برای کاربران .

متاسفانه بدلیل اینکه استفاده از آنتی ویروس بعنوان یک نرم افزار بسیار مهم که استفاده از آن واجب است و هم اینکه با ایجاد امنیت ، هم باعث کاهش هزینه ها و صرفه جویی در وقت و هم حفظ امنیت اطلاعات و داده ها می شود  ، باعث شده است وب سایتها و نشریات خبری و آی تی  از این آب گل آلود ماهی گرفته و سعی در خالی کردن جیب شرکتها کنند و در این زمینه نیز با بعضی از این شرکتها تبانی کرده و نوعی انحصار تبلیغاتی و خبری ایجاد می کنند .

این رفتارها را می توان به خوبی در لایه های فروشندگان و توزیع کنندگان تجهیزات کامپیوتری و نرم افزاری نیز مشاهده نمود .

در مورد وب سایتهای خارجی هم این کش و قوسها وجود دارد .

همانطور که در مورد وب سایتهایی مانند Av-Comparative - Virus Bulliten - PSCL و غیره وجود دارد و تعدادی از شرکتها این وب سایتها و نتایج اعلام شده از طرف آنها را تحریم نموده و تائید نمی کنند .

یعنی در مورد این وب سایتها نیز شک و شبه های فراوانی وجود دارد .

حال باید دید کاربران پس بر اساس چه معیارهایی می توانند یک آنتی ویروس خوب خریداری نموده و استفاده نمایند .

شاید بتوان گفت بهترین کار بعد از تحقیقات توسط کاربر ، نصب 1 یا 2 آنتی ویروس منتخب بصورت تست Trial باشد .

البته در این بین نظر کارشناسان معتمد نیز می تواند مفید باشد ، هرچند در این زمینه نیز اختلاف نظرهای فراوانی وجود دارد .

متاسفانه بسیاری از کاربران نمی توانند بصورت حرفه ای یک نرم افزار آنتی ویروس انتخاب نمایند و متخصصان ایرانی نیز آشنایی و دانش کافی در این زمینه ندارند.

حال باید دید چگونه می توان این مشکلات را حل نمود و فاصله اطلاعات و کاربران را کاهش داد .

خبرگزاری امنیت فناوری اطلاعات دورانتاش
www.DISNA.ir







نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد